سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوشتیپ ها

معرفی برند ورساچه

برند ورساچه یکی از برندهای مشهور مد و فشن در جهان، توسط جیانی ورساچه در سال 1978 تاسیس شد. این خانه مد ایتالیایی، امروزه یکی از بزرگترین برندهای جهان محسوب می شود.

?


 

بیوگرافی جیانی ورساچه

جیانی ورساچه در 2 دسامبر 1946 در رجیو کالابریا متولد شد. پدرش فروشنده و مادرش طراح لباس و خیاط لباس های مجلسی بود. در نتیجه از همان کودکی، جیانی به طراحی لباس علاقمند شد.

او همه چیز درباره خیاطی و دوخت لباس را از مادرش آموخت. جیانی اولین لباس‌ها طراحی خود را در سال 1972 در مزون مادرش به فروش رساند. وی از سن 22 سالگی طراحی لباس را به صورت نیمه حرفه‌ای، آغاز کرد.

عکس بچگی جیانی ورساچه?

تاسیس برند ورساچه

جیانی ورساچه برند خود را با همراهی برادر بزرگترش سانتو، در سال 1978 تاسیس کرد. وی اولین بوتیک خود را نیز در همین سال در شهر ویادلا اسپیگای میلان افتتاح نمود. اندکی بعد خواهرش دوناتلا نیز به این مجموعه اضافه شد.

نخستین کالکشن لباس زنانه برند ورساچه نیز در مارس 1978 و نخستین کالکشن لباس مردانه این برند در سپتامبر همان سال به نمایش درآمد.

خانواده ورساچه?

توسعه و موفقیت برند

با افزایش طرفداران برند باعث شد تا جیانی ورساچه در سال 1982 موفق به دریافت جایزه چشم طلایی برای بهترین طراحی لباس زنانه در پاییز و زمستان شود.

در سال 1982، ورساچه لباس هایی از جنس زره زنجیری (فلزی) به نام "اورتون" عرضه کرد.

اولین مجموعه طراحی لباس زنانه سطح بالا خود را در سال 1989 و در پاریس با عنوان "آتلیه ورساچه" افتتاح کرد. "پیراهن هایی برای اندیشیدن" نام نمایشگاه ورساچه بود که به کارهای گذشته ورساچه ندر دنیای مد را بازگو می کرد و در Sforzesco Castle میلان برگزار شد.

اولین مجموعه طراحی لباس زنانه سطح بالا خود را در سال 1989 و در پاریس با عنوان آتلیه ورساچه افتتاح کرد. "پیراهن هایی برای اندیشیدن" نام نمایشگاه Versace بود که کارهای گذشته برند در دنیای مد را بازگو می کرد و در Sforzesco Castle میلان برگزار شد.

جیانی ورساچه در حال پرو لباس مدل?

لوگو برند ورساچه

یکی از لوگوهای زیبا در میان برند های لباس، لوگو ورساچه است. این طرح از برگرفته از الهه یونانی به نام “مدوسا” می باشد. در افسانه های یونایی، این طور بیان شده که اگر مدوسا به چشمان کسی نگاه کند، آن فرد تبدیل به سنگ خواهد شد. یعنی مدوسا افراد را مجبور می کرد تا عاشقش شوند.

لوگو برند ورساچه?

سبک برند

طراحی های برند ورساچه در لباس ها، بین ظرافت، جذابیت و هنر عامیانه در حرکت است. جیانی همیشه در طراحی هایش از میراث زادگاهش، ایتالیا جنوبی، طرح ها، جنبش های هنری و تاریخ مد بخصوص هنر یونانی رومی الهام می گرفت. همچنین علاقه و عشق زیادی به هنرهای معاصر نیز در کارهای او دیده می شد. چاپ های گرافیکی آثار هنری، استفاده از رنگ های روشن با طراوت، چاپ های جالب جسورانه و برش های ظریف و خاص، طراحی لوکس، خطوط صاف و جذاب از فاکتورهای قابل اشاره در مورد کارهای برند ورساچه در دنیای مد هستند.

جسارت و علاقه ورساچه در ارائه طرح‌های جدید به مرور زمان شکوفاتر شد و در سال 1989 وی نخستین مجموعه اوت کوتور را طراحی کند.

جیانی ورساچه در کنار مدل های لباس کالکشن خود?

مرگ جیانی و ادامه فعالیت برند

جیانی ورساچه در 15 جولای سال 1997 در میامی فلوریدا، توسط فردی به نام “اندرو کونانان”، کشته شد.
بعد از مرگ جیانی، "دوناتلا" خواهر او مدیریت برند ورساچه را بدست گرفت و برادر بزرگترش سانتو ورساچه (Santo Versace)  مدیرعامل شد.

دوناتلا ورساچه?

منبع: مجله مد